Reklam sektörü denilince akla televizyon,radyo gelirdi.Oysa şu anda sosyal medya ve dijital reklam ajansları reklam sektörünün en çok kullandığı alanlar. Facebook ile başlayan sosyal medya çılgınlığı instagram,twitter ile devam etti.Sadece gençlerin değil,orta yaşlıların da ilgi gösterdiği bu alanlar, zamanla dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de de etkili oldu.
Facebook ta dikkat çekmek çok kolay.Kullanıcı; Facebook'ta dolaşırken sizin reklamlarınızı görme,izleme,okuma şansı oldukça yüksek.Video reklamları facebook kullanıcılarının markanız ile tanışmasını,hatırlamasını sağlıyor. Görsellerin dikkat çekici olması hedef kitlenize ulaşmanızda faydalı olacaktır.
Facebook'ta 2016’da açıklanan son verilere göre, platformda her gün 100 milyon saat video izleniyor. Bu kadar geniş bir kitleye ulaşmak için çok önemli bir rakam.
Videoların anlattığı hikayeler hedef kitleyi bulmanıza ve onlara yönelik işler çıkarmanızı da kolaylaştıracaktır.Hikayenizin markanızı değere dönüştürmesi gerekli.İçeriği belirlenirken tüketiciyi düşündüğünüzü,haklarını önemsediğinizi göstermelisiniz.İlgili konuda uzmanlığınız ön planda olmalı.
Videoların anlattığı hikayeler hedef kitleyi bulmanıza ve onlara yönelik işler çıkarmanızı da kolaylaştıracaktır.Hikayenizin markanızı değere dönüştürmesi gerekli.İçeriği belirlenirken tüketiciyi düşündüğünüzü,haklarını önemsediğinizi göstermelisiniz.İlgili konuda uzmanlığınız ön planda olmalı.
Hazırlanan video,tanıtım yazıları,afişler reklamınızın içeriğini dolaylı yoldan değil,hedef kitlenizin anlayabileceği dile,konuma,ihtiyaca odaklanmalısınız.Bakılmaya değer işler çıkarılmalı.
Facebookta,twitterda,instagramda gördüğü reklamdan etkilenmeli ve merak etmeli.İlgiyi uyandırmak reklamda önemli maddelerden biri.Merak duygusu ile tüketici,markanızı internette araştırmaya başlamalı, sizin web sitenize ziyaretini gerçekleştirmeli.Markanızı internette araştırmaya başlamalı.
Reklam sektörü hayallerinizi,tüketiciye kendi hayaliymiş gibi sunmak aslında.Hayalinizin anlatımı,sunumunda yaratıcılık,sinematografi,kullanılacak fotoğraflar,mizah dili,kulağa hoş gelecek müziklerle döşenmeli.Sunulan vaat ışıltılı olmalı ki tüketici sizin ne kadar onları önemsediğinizi anlamalı.Yapacağınız reklam filmi,videoları,tanıtım yazıları ne kadar kusursuz olursa markanız ve firmanız o denli kusursuz algılanacaktır.
Bir reklam ajansının çalışma disiplininde, empati yeteneğinin gelişmiş olamsı gerekli.Tüketicinin psikolojisini keşfederek,hatta kendini onun yerine koyarak tanıtımlarını yaptığında, başarı oranı daha çok artacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder